V minulém roce jsem proháněl člun Camu Line 270 se starším typem ZICO
elektomotoru s dvoukřídlou vrtulí. Pro letošek jsem vybral kombinaci člun CL
230 a ET 50 s třílistou vrtulí a výkonem 56 lbs. Výkon je větší nejen oproti
staršímu modelu ZICO, ale i oproti výkonům podobných typů elektromotorů
jiných značek, které používali kolegové v okolí. Musím upřímě říci paráda,
moje očekávání se nad míru naplnila. Tato kombinace je naprosto vhodná pro
rybáře na samostatných výpravách. Nejen že ušetří znatelných 7kg při
přenášení z vozidla či tažného zařízení na vodu, ale lepší je i
manipulovatelnost v jedné osobě jako taková. Velice potěšil ukazatel stavu
baterie velmi dobře osvětlený, a v noci z bivaku kontrolovatelný. Co
nezapadne je fakt, že v této kombinaci létá člun po vodě opravdu jako
střela, ale mě v testu zajímala celková výdrž sestavy loď, elektromotor a
gelové baterie nabízené v katalogu ZICO. Test proběhl v standartních
podmínkách východočeské pískovny v teplotách 14-28°C v počasím velmi
nestabilním týdnu, tedy od horka po dvoudenní silný déšť a nárazový vítr.
Vzdálenost lovného místa 155m. Zavážení 4 prutů, zdolávání ryb z lodi (lov
na odpadávací montáž), zakrmování. Abych vyzkoušel a udržel baterii používal
jsem rychlost vpřed 3 a vzad 1 (jízda vždy v jedné osobě), pokud to počasí
dovolilo, samozdřejmě kvůli manipulování při nárazovém větru a vlnách
rychlost vzad 2 a vpřed 5, jelikož vítr byl v některých dnech velmi silný.
Najezdil jsem za 8 dní 18 600 metrů, dle echolotu s GPS. Baterii jsem
vyndával když už display ukazoval poslední červenou kontrolku stavu baterie
(zde pozor na doporučení, nesjíždět až do červené kontrolky, včes raději
nabít). Hodnocení z mého pohledu naprosto bezkonkurenční.
Pavel Bobrman Vohralík
Články na podobné téma: